Najlepsze aplikacje bankowe

Najlepsze aplikacje bankowe

Klienci coraz chętniej sięgają po aplikacje bankowe. W ciągu roku liczba użytkowników tego rodzaju programów zwiększyła się o 15 proc. Najwyższe noty zbierają te wypuszczone przez PKO BP (dla systemu Android) oraz ING Bank Śląski (dla iOS-a). Najgorzej wypada oprogramowanie Plus Banku.

Wygodne i użyteczne rozwiązania szybko zdobywają zwolenników. Tak jest z bankowością mobilną. Co kwartał z dwucyfrową dynamiką przybywa użytkowników aplikacji bankowych.

Aplikacje bankowe jako inwestycja

Wg danych ZBP z marca br. 20,1 mln klientów używało tego rodzaju programów. W ciągu roku ich liczba zwiększyła się o 15 proc., tj. 3,6 mln użytkowników. W podobnym tempie przybywało ich w poprzednim roku.

W tym gronie, jak wynika z cyklicznego raportu ZBP, 2/3 to osoby określane mianem mobile only. Chodzi o klientów, którzy swoje sprawy w banku zdalnie załatwiają tylko przez aplikacje mobilne , rezygnując z bankowości internetowej (systemów desktopowych).

Instytucje finansowe stale rozwijają aplikacje bankowe , dodając nowe funkcje i optymalizując ich działanie. Zdają sobie sprawę, że inwestując w ten kanał kontaktu, zyskują na wielu płaszczyznach.

Po pierwsze – wizerunkowo. Jawią się jako nowoczesne organizacje ułatwiające życie klientom i dostarczające im pozytywnych wrażeń (user experience). Dzięki temu są przez klientów lepiej oceniane i chętniej polecane.

Po drugie, osoby korzystające z aplikacji bankowych stają się bardziej samodzielne w relacjach z bankiem, przez co rzadziej odwiedzają oddziały. W efekcie w punktach obsługi rzadziej tworzą się kolejki. Pracownicy mogą skupić się na ważniejszych zadaniach, np. doradztwie w inwestowaniu czy sprzedaży kredytów hipotecznych.

Po trzecie, większa mobilność klientów sprawia, że dla banków pojawia się przestrzeń do optymalizacji sieci placówek, czyli oszczędności. A im sprawniejszy bank, tym bardziej zadowoleni są jego właściciele (akcjonariusze), bo notują większe zyski.

Aplikacje bankowe na Androida

Banki tworzą aplikacje głównie na najpopularniejsze systemy operacyjne i umieszczają je na platformach: Google Play (Android) oraz AppStore (iOS). Tam użytkownicy wystawiają im ocenę. Na tej podstawie można ustalić najlepsze aplikacje bankowe , o co postarał się serwis cashless.pl

W grupie użytkowników urządzeń z Andoidem pierwsze cztery aplikacje bankowe mają notę 4,8 (najwyższa to 5,0). Chodzi o oprogramowanie mobilne:

  • PKO BP,
  • ING Banku Śląskiego,
  • Banku Millennium i
  • Santandera.

Przy identycznej ocenie o kolejności decyduje większa liczba głosów oddanych przez użytkowników.

W porównaniu z ubiegłorocznym notowaniem zwraca uwagę aplikacja mBanku , która zanotowała spadek z trzeciego na ósme miejsce. Taki sam ruch w dół zaliczyło oprogramowanie stworzone przez VeloBank. W obu przypadkach pogorszeniu pozycji towarzyszyła niższa nota.

Najwięcej zyskała aplikacja Nest Banku , która przez lata plasowała się w środku stawki. Tym razem z notą 4,7 przypadła jej szósta lokata. Jej ocena wzrosła o 0,4.

Średnio aplikacje bankowe wszystkich sklasyfikowanych organizacji otrzymały ocenę 4,4. To o 0,2 więcej niż przed rokiem. Jeszcze w 2018 było to 3,7.

Najlepsze aplikacje bankowe na Androida w 2023

lp. Instytucja Ocena w Google Play Ocena w 2022
1. PKO BP 4,8 4,7
2. ING Bank Śląski 4,8 4,8
3. Bank Millennium 4,8 4,7
4. Santander 4,8 4,7
5. Bank Pekao 4,7 4,6
6. Nest Bank 4,7 4,3
7. Bank Pocztowy 4,7 -
8. mBank 4,6 4,7
9. BNP Paribas 4,6 4,5
10. Credit Agricole 4,5 3,7
11. SGB 4,5 4,4
12. Nasz Bank* 4,4 -
13. Alior Bank 4,2 4,2
14. Citi Handlowy 3,7 3,4
15. VeloBank 3,5 4,3
16. BOŚ Bank 3,5 2,7
17. Plus Bank 3,2 3,5

Źródło: cashless.pl

* – wspólna aplikacja wielu banków spółdzielczych

Aplikacje bankowe na iOS

W klasyfikacji aplikacji na urządzenia firmy Apple zmian było mniej. Z tym że spadki zdecydowanie przeważały nad awansami.

Wg użytkowników najlepszą aplikację na iOS-a ma, tak jak przed rokiem, ING Bank Śląski z notą 4,9, którą utrzymuje od trzech lat. Wyprzedza on PKO BP, mBank i Bank Millennium. Software każdego podmiotu tej trójki ma ocenę 4,8.

Podobnie jak w grupie użytkowników sprzętów z Androidem wśród klientów korzystających z urządzeń na iOS najgorzej wypada Plus Bank. W tym przypadku ocena jest jeszcze niższa i wynosi 2,3.

Średnia dla całego rynku to 4,4, czyli o 0,1 więcej w stosunku do ubiegłego roku. W 2019 było to 3,8.

W tej grupie największy awans zaliczył Santander , który przesunął się o dwa miejsca. Największy spadek zanotował Nest Bank , który osunął się o trzy pozycje.

Najlepsze aplikacje bankowe na iOS w 2023

lp. Instytucja Ocena w AppStore Ocena w 2022
1. ING Bank Śląski 4,9 4,9
2. PKO BP 4,8 4,8
3. mBank 4,8 4,8
4. Bank Millennium 4,8 4,7
5. Santander 4,7 4,6
6. BNP Paribas 4,7 4,7
7. VeloBank 4,7 4,7
8. Bank Pocztowy 4,7 -
9. Bank Pekao 4,6 4,6
10. Alior Bank 4,6 4,6
11. SGB 4,6 4,6
12. Citi Handlowy 4,1 4
13. Credit Agricole 4,1 3,8
14. Nest Bank 4 4,1
15. BOŚ Bank 3,6 3,9
16. Plus Bank 2,3 2,3

Źródło: cashless.pl

Komentarze
Dodaj komentarz